-
NHO Luftfart etterspør kraftig tiltakspakke for norsk luftfart
NHO Luftfart etterspør en kraftig tiltakspakke for luftfartsvirksomheter som resultat av Korona. Bransjen opplever store økonomiske utfordringer som følge av korona. Det er derfor behov for kraftfulle tiltak fra myndighetene for å opprettholde et grunnleggende flytransporttilbud, og dempe de økonomiske skadevirkningene.
-
Regjeringens tiltak er ikke tilstrekkelig for norsk luftfart
Regjeringens tiltak er ikke tilstrekkelig for norsk luftfart. Regjeringens tiltak 13.mars gir et lite pusterom, men er langt fra nok for å sikre en forsvarlig videreføring av norsk luftfart.
-
NHO Luftfarts høringssvar til elfly-program
NHO Luftfart har sendt høringssvar til elfly-program. Høringsfristen var 15. august. NHO Luftfart er positiv til regjeringens initiativ om å utarbeide et program for introduksjon av elektriske fly i kommersiell luftfart. NHO Luftfart har spesielt valgt å fokusere på å gi innspill til anbefalte mål, tiltak og virkemidler.
-
Krigen i Ukraina - konsekvenser for luftfartsnæringen
NHO Luftfart har skrevet likelydende brev til Finansdepartementet, Nærings- og fiskeridepartementet og Samferdselsdepartementet om konsekvenser som krigen i Ukraina gir for de norske flyselskapene.
-
NHOs årskonferanse
NHO Luftfart deltok, i sammen med en rekke politikere og næringslivsledere, på NHOs årskonferanse 5. januar. Tema for konferansen var "Uro" - hvordan skal vi møte de nye store utfordringene som folk og bedrifter står overfor og hvordan må vi jobbe sammen for å løse dem.
-
Høring NOU 2022 20 Et helhetlig skattesystem
NHO Luftfart har gitt avgitt høringssvar til høring av NOU 2022:20 Et helhetlig skattesystem.
-
NHO Luftfart på besøk på NTNU
NHO Luftfart besøkte i dag NTNU i forbindelse med at Regjeringen har satt av 5 millioner i revidert statsbudsjett til ny flyingeniørutdanning i Norge.
-
Norsk reiseliv valgt som en av regjeringens eksportsatsinger
Næringsministeren annonserer at reiselivet blir en av regjeringens eksportsatsinger.
-
Regjeringen varsler gigantregning for flypassasjerene og flyselskapene
Avinor, som driver 43 av landets flyplasser, er i store økonomiske problemer. Dette skyldes færre reisende enn forventet, at passasjerene bruker mindre penger på flyplassene, etterslep på investeringer og for liten evne til å kutte kostnader. Regjeringen varsler i forslaget til statsbudsjett for 2025 at Avinor skal få øke sine lufthavnavgifter utover den generelle prisstigningen i inntil fem år.