Arendalsuka - Hvorfor er et godt flytilbud viktig for Norge

Hvorfor er et godt flytilbud i Norge viktig for norsk næringsliv? Det vil du få vite mer om på Arendalsuka. NHO Luftfart vil, i sammen med Norwegian, SAS, Torp Sandefjord lufthavn og Widerøe ha et morgenseminar om viktigheten av dette på Næringslivets hus (MØR biffhus), tirsdag 14. august fra klokken 10:00-11:45.

Sveinung Fjose i Menon Economics vil her presentere en helt ny rapport utarbeidet på oppdrag av NHO Luftfart om ringvirkninger av utenlandske flyreisendes konsum i Norge. I tillegg vil blant annet administrerende direktør Kristian Jørgensen fra Fjord Norge, oppdrettsgründeren Jim-Roger Nordly fra Europharma og administrerende direktør Gisle Skansen fra Torp Sandefjord lufthavn bidra med innlegg for å synliggjøre viktigheten av et godt flyrutetilbud for norsk reiseliv og lokalt næringsliv mer generelt i Norge. Leder av transport- og kommunikasjonskomiteen, Helge Orten (Høyre), vil delta i politisk debatt med andre stortingsrepresentanter fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet og Sosialistisk Venstreparti. Vel møtt!